Közlemények

Sajtóközlemény
2017. november 22.

Új elnök a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) élén

Buczkó Gergely váltotta a hazai gumiabroncs-gyártók szakmai szövetségének (HTA) elnöki székében Muzsay Istvánt.

Az új elnök, elődeihez hasonlóan továbbra is fontosnak tartja a hét hazai gumiabroncs-gyártó céget tömörítő szakmai érdekvédelmi szövetség tudásmegosztó szerepét a gumiabronccsal és a biztonságos közlekedéssel kapcsolatban. Nagy hangsúlyt kíván fektetni arra is, hogy a felhasználókat és a szakmát közelebb hozza a Szövetséghez és növelje annak ismertségét.

A szakmai szövetség elnöksége a legutóbbi közgyűlésén Buczkó Gergely urat, a Pirelli Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját választotta meg elnökének.
Buczkó Gergely 40 éves, az esztergomi ferenceseknél megszerzett érettségi után a Pécsi Tudományegyetemen, a Budapesti Gazdasági Főiskolán majd a Budapesti Corvinus Egyetemen végezte tanulmányait. Közgazdász, szakközgazdász Executive MBA fokozattal. 2011-től a Pirelli Hungary Kft. ügyvezetője, 2016. októbertől pedig a kelet-közép-európai régió igazgatója (Csehország, Szlovákia és Magyarország). A HTA elnökségi tagja az alapítástól kezdve.

Buczkó Gergely anyanyelvén kívül angolul és németül beszél.

Az új elnök a Szövetség legfontosabb feladatának a biztonságos közlekedés elősegítését tekinti. Ennek érdekében egyszerre kíván fókuszálni a Szövetség tájékoztató szerepének növelésére és a megfelelő szakmai szolgáltatási háttér biztosítására. Buczkó Gergely megválasztásakor hangsúlyozta, hogy lépéseket tesz a szakma - elsősorban a szervizek - munkaerőhiányának enyhítésére. Céljai között szerepel az is, hogy a minőségi szakszervizeket, gumiszervizeket közelebb hozza a Szövetséghez és hangsúlyosabban képviselje az érdekeiket.

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2016. szeptember 21.

Ma, a Közúti Áldozatok Nélküli Európai Napon az abroncsok teljesítményére és a megfelelő karbantartásra hívjuk fel az autóvezetők figyelmét

A Közúti Áldozatok Nélküli Európai Nap alkalmából, – ami az angol nyelvű rövidítés alapján EDWARD Napként* is ismert az EU tagállamaiban – az Európai Abroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) a közlekedés biztonságának növelése érdekében a gumiabroncs választás és a megfelelő karbantartás fontosságára hívja fel az autóvezetők és a hivatásos sofőrök figyelmét – szerte Európában.

A gumiabroncs jelenti az egyetlen érintkezési felületet a jármű és az út között, és közvetlenül befolyásolja, hogy a jármű hogyan viselkedik az úton. Emellett hatása van a környezetvédelemre és a biztonságra is.

A 2012-ben bevezetett EU gumiabroncs címkén három kulcsfontosságú információ található. Ezek kiemelkedően fontosak az abroncsok biztonsági és környezeti tulajdonságaival kapcsolatban. A gumiabroncs nedvestapadásáról, zajkibocsátásáról és gördülő ellenállásáról megadott információk alapján a vásárló megismerheti a termék gazdasági, környezeti és biztonsági előnyeit. Minél kedvezőbb az abroncs gördülő-ellenállási teljesítménye, annál alacsonyabb a CO2 kibocsátása és az üzemanyag fogyasztása. A nedvestapadásnak közvetlen hatása van a biztonságra – minél jobb az érték, annál könnyebb a vezetőnek fékeznie nedves útviszonyok mellett.

Ezek az alapvető információk szükségesek ahhoz, hogy jobb teljesítményű gumiabroncsokat választhassunk, és hogy biztonságosabbá tegyük a közlekedést szerte Európában.

Fazilet Cinaralp, az ETRMA főtitkár asszonya az esemény kapcsán elmondta: „Közel négy évvel az EU gumiabroncs címke bevezetését követően a vásárlók sok esetben még mindig az ár alapján döntenek. A gumiabroncs címke a vásárlók egy része számára még mindig idegen. Ezért arra kérjük a kereskedőket, hogy segítsenek a vásárlóknak megismerni a címkén szereplő, teljesítménnyel kapcsolatos információkat annak érdekében, hogy megfontolt döntést hozhassanak.”

Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) ügyvezető elnöke a fentieket azzal egészítette ki, hogy „az új abroncsok megvásárlásakor – különösen a téli időszak kezdete előtt –, a vezetőket tájékoztatni kell arról, hogy a modern technológiával készült abroncsokkal a téli időszakban is maximális teljesítmény és biztonság érhető el. Egy, az iparágban nemrég elvégzett felmérés azt mutatja, hogy a téli gumik használata a személyautók esetében akár 46%-kal is csökkentheti azon balesetek számát, amelyet a tapadás hiánya okoz a téli időszakban.”

Az ETRMA és a HTA egyaránt van győződve arról, hogy a közúti közlekedés biztonságáról nem csak az EDWARD napon kell beszélni, hanem minden nap tenni kell érte. Amikor autóba ülünk, nézzük meg, hogy milyen állapotban vannak az abroncsok. Ha tankolunk, ellenőrizzük az abroncsnyomást is. Ha új szettet vásárlunk, feltétlenül vegyük figyelembe a gumiabroncs címkén található információkat, használjunk mindig az évszaknak megfelelő abroncsokat, és vezessünk felelősségteljesen!

*(European Day Without A Road Death – EDWARD Day)

Az esemény hivatalos angol nyelvű weboldala: https://www.tispol.org/edward/pledge


A gumiabroncsnyomás jelentősége

A megfelelő gumiabroncs kiválasztása még nem elegendő a közlekedés biztonságának javításához. A vásárlást követően ugyanis rengeteg minden a vezetőn múlik: létfontosságú, hogy az abroncsok megfelelő karbantartásban részesüljenek, különös tekintettel a guminyomásra. A megfelelő nyomásértékkel rendelkező gumiabroncsok biztonságosabbak, és csökkentik az üzemanyag fogyasztást is. Annak érdekében, hogy az abroncsok teljesítménye és hasznos élettartama a lehető legjobb legyen, javasolt havonta egyszer ellenőrizni a nyomást egy kalibrált légnyomásmérő segítségével.

A gumiabroncs karbantartás fontossága

A megfelelő gumiabroncs megvásárlása csak az első lépés a biztonságosabb közlekedésért. A gumiabroncsokat karban kell tartani, azaz gondoskodni kell arról, hogy a kellő nyomással rendelkezzenek. Ezen kívül az autó tulajdonosának/használójának javasolt rendszeresen átnéznie az abroncsokat, hogy azok nem szenvedtek-e sérülést (duzzanat, repedés, repedezettség, oldalfal károsodás) és hogy elegendő-e a minta profilmélysége (személyautók esetében legalább 1,6 mm az EU előírás szerint). Mindenképpen szakemberhez kell fordulni, ha a vezető bármilyen változást tapasztal a jármű irányításában, például ha kátyúba hajtott, vagy ha egy padkával ütközött, hiszen a sérülés az abroncs belső felületén is jelentkezhet.

HÁTTÉRINFORMÁCIÓK

Európai TyreAWARE kampány

A gumiabroncs iparág elkötelezett a gumiabroncsok biztonsága iránt, és ezt az egész Európán átívelő TyreAWARE kampánnyal is bizonyítja, amit ez év május 23-án indított el. A kampányt azzal a céllal indították útjára az ETRMA tagszervezetei, hogy felhívják a figyelmet a gumiabroncsok karbantartására, tárolására és szervizelésére vonatkozó tudásra – kereskedők, hatóságok és vásárlók számára. Az anyagok 13 európai nyelven érhetőek el, és ingyenesen letölthetőek a kampány interaktív oldalán: www.tyreaware.org.

Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA)

Az ETRMA az európai gumiabroncs ipar központi szövetsége, és elkötelezett a gumiabroncsok által generált környezeti hatások csökkentése iránt, ugyanakkor biztosítani kívánja a gumiabroncsok biztonsági teljesítményének magas színvonalát. Az ETRMA továbbra is arra bíztatja a vásárlókat, hogy egy új garnitúra megvásárlása előtt alaposan vizsgálják meg az azon található EU gumiabroncs címkét.

Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA)

A Magyar Gumiabroncs Szövetség (Hungarian Tire Association - HTA) 2011-ben alakult meg hét magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat részvételével. Hazánkban hét gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: az Apollo-Vredestein, a Bridgestone, a Continental, a Goodyear-Dunlop, a Hankook, a Michelin és a Pirelli, egyben ők képezik a HTA tagságát, és első számú hazai és nemzetközi vezetői alkotják a szervezet elnökségét. A Szövetség elsődleges küldetése, hogy képviselje a gumiabroncs iparági szereplők törvényes érdekeit Magyarországon. A HTA - a nemzeti és európai versenyszabályok folyamatos figyelemmel kísérése mellett - segíti a hazai gyártókat és nagykereskedőket abban a törekvésükben, hogy a gumiabroncsgyártással és - felhasználással kapcsolatos törvények, hazai és európai uniós szabályozások megfelelő szakmai felügyelet mellett készüljenek el. A szervezet általános célja, hogy a gumiabroncs iparról és a gyártott termékekről minél több hasznos ismeretet adjon át a lakosság számára, tájékoztassa az iparági szereplők tevékenységéről a gazdasági és politikai élet résztvevőit, valamint hogy hozzájáruljon egy megfelelő és globálisan is versenyképes jogi és szabályozási környezet kialakításához. A gumiabroncs iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül mintegy 5 ezer fő, közvetve több mint 15 ezer fő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának tavalyi éves nagysága 527 milliárd forint volt. A HTA stratégiai törekvései elérésében több hazai szakmai szervezettel kötött megállapodást és működött együtt, időrendben: GRSP Magyarország Egyesület és OBB (ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság), MABISZ (Magyar Biztosítók Szövetsége), HIPA (Nemzeti Befektetési Ügynökség) és a MASZSZ (Magyar Autós Szakmai Szövetség), és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2016. május 23.

A TyreAWARE kampány útnak indul Európában

Az európai gumiabroncsgyártó szövetségek a mai napon hivatalosan elindítják a TyreAWARE kampányt. A projekt célja, hogy felhívja a kereskedők, hatóságok és vásárlók figyelmét a gumiabroncsok karbantartáshoz, tárolásához és szervizeléséhez kapcsolódó legfontosabb tudnivalókra. A TyreAWARE kampányt az Európai Abroncs- és Gumigyártó Szövetség (ETRMA) és annak tagjai hozták létre. A segédanyagot 14 nyelvre fordították le, és ingyenesen tölthetőek le a kampány interaktív weboldalán: Magyar nyelvű prospektus

A weboldal látogatói a TyreAWARE kvízben – amely jelenleg angol nyelven érhető el – próbára tehetik tudásukat arról, hogy hogyan lehet a legjobban gondoskodni gumiabroncsainkról. A kvíz itt érhető el: Kvíz

Hasonlóan az két évvel ezelőtti téli gumiabroncs kampányhoz, amikor „Önnek van 10 métere megállni. Az élet nem törésteszt. Váltson téli gumira!” szlogenekkel hívtuk fel a lakosság és döntéshozók figyelmét a téli gumiabroncs jelentőségére, a TyreAWARE azt a kulcsfontosságú célt szolgálja, hogy bővítse a fogyasztók ismereteit a nyári és a téli gumiabroncsok használatával kapcsolatban.

A weboldalon elérhető anyagok a gumiabroncsok tárolására, vásárlására, karbantartására és szervizelésére vonatkozó tényeket és tanácsokat mutatják be. A videók többek között arról adnak információt, hogy mikor ideális lecserélni az abroncsokat, miért fontos a helyes guminyomás nyomonkövetése, illetve, hogy mikor érdemes téli gumira váltani.

Fazilet Cinaralp, az ETRMA főtitkára ezzel kapcsolatban elmondta, hogy „a gumiabroncsok komplex és magas szintű technológiai termékek. A gumiabroncsok futófelülete jelenti az egyetlen pontot, ahol a jármű érintkezik az útfelülettel. A most átadott információk és javaslatok betartásával a gumiabroncsok biztonságosabbá válnak, hosszabb lesz az életciklusuk, a járművek kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, kevesebb CO2-t bocsájtanak ki, és csendesebbé válnak.”

„A TyreAWARE kampány célja, hogy felhívja a lakosság figyelmet arra, hogy a megfelelően kezelt gumiabroncsok minősége és értéke nem csökken az idővel. Szeretnénk elérni, hogy a fogyasztók felismerjék, milyen nagy szerepük van a gumiabroncsok kiválasztásában és helyes karbantartásában. Mindez hozzájárul az élettartamuk meghosszabbításához, és a minőségük megőrzéséhez. Célunk az is, hogy elmondjuk: az abroncsgyártók folyamatosan dolgoznak a termékeik minőségének fejlesztésén úgy, hogy közben a fenntarthatóság szempontjait is figyelembe veszik.”– nyilatkozta a kampány kezdete alkalmával Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) ügyvezető elnöke.

A TyreAWARE kampányt a gumiabroncsgyártók hozták létre a gumiabroncsokkal kapcsolatos információk tudatosítására annak érdekében, hogy bővítsék az érdekcsoportok általános ismereteit, illetve hogy megkönnyítsék az oktatáshoz és tanácsadáshoz kapcsolódó törekvéseiket.

A gumiabroncsok környezeti hatásainak csökkentésére folyamatosan nyomást gyakorolnak a jogszabályok. Ugyanakkor az ETRMA arra figyelt fel, hogy számos érdekcsoport téves információkkal rendelkezik a gumiabroncsokról és a gumiabroncs-iparról. Az érintett érdekcsoportok felé irányuló tanácsadási és oktatási tevékenység támogatására a gumiabroncsgyártók úgy érezték, szükséges bővíteni az ismereteket.

***

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) Az ETRMA az európai gumiabroncs ipar központi szövetsége, és elkötelezett a gumiabroncsok által generált környezeti hatások csökkentése iránt, ugyanakkor biztosítani kívánja a gumiabroncsok biztonsági teljesítményének magas színvonalát.

***

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu



Sajtóközlemény
2016. március 08.

A hazai sajtóban az elmúlt években rendszeresen ellentmondásos információk láttak napvilágot a gumiabroncsok oldalán található DOT jelölésről.

A Szövetség fontosnak tartja ismét tisztázni a DOT mögött lévő számsor jelentését, illetve ezzel összefüggésben azt is, hogy meddig vásárolható meg, illetve használható egy abroncs biztonságosan.

1. A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Ebből az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli. Sokan az „idei” abroncsot keresik, pedig a gumiabroncs nem gyorsan romló áru, hasznos tulajdonságait éveken keresztül, változatlan formában és minőségben képes megőrizni!

2. A gumiipari szakemberek egyetértenek abban, hogy az abroncsok élettartama 10 év. Ugyanakkor nagyon lényeges, hogy az előírt körülmények között tárolt, és még fel nem szerelt gumiabroncsok 5 éven keresztül teljes mértékben megőrzik azokat a tulajdonságaikat, amelyek a gyártás időpontjában is fennálltak. Vagyis, egy nem használt 5 éves gumiabroncs felszerelése és értékesítése semminemű műszaki veszéllyel nem jár. Lényeges azonban megkülönböztetni az új és a frissen gyártott kategóriát. Utóbbival azokat az abroncsokat jelölik, amelyeknél a gyártástól számítva legfeljebb 3 év telt el. A maximum három éve gyártott abroncs a „frissen gyártott”, míg a 3-5 éve gyártottnál használható az „új” megnevezés.

3. Miért számít újnak egy öt esztendős abroncs? Az öregedést különböző kémiai és fizikai folyamatok váltják ki. Annak érdekében, hogy ezekkel szemben megvédjék a termékeket, a gyártás során olyan speciális adalékanyagokat vegyítenek a gumikeverékbe, amelyek meggátolják az oxigénnel és ózonnal történő, az abroncs teljesítményét csökkentő kémiai reakciókat. Ezeknek az adalékoknak köszönhető, hogy a szakszerűen tárolt abroncs akár több évig sem veszít felhasználhatóságából, képességei pedig megegyeznek a gyárból frissen kikerült társaiéval.

4. Az abroncsok élettartama 10 év. Egy jó állapotú 6 éves abroncs is értékesíthető, azzal a megjegyzéssel, hogy még 4 évig javasoljuk használni.

5. A lényeg röviden. A gumiabroncs:
- Frissen gyártott: 3 éves korig
- Új: 5 éves korig. Ez azt jelenti, hogy egy legfeljebb 5 éven át szakszerűen tárolt abroncs megfelel egy új abroncs specifikációinak, és nem veszít a felhasználhatóságából!
- Élettartama: 10 év, ezért 10 évesnél idősebb abroncsok használata biztonság-technikai okokból nem ajánlott!

6. A hivatalos szakszervizek készségesen adnak felvilágosítást az általuk forgalmazott ab-roncsokkal kapcsolatban felmerülő bármilyen, a gyártásra, szerelésre, javításra, tárolásra vonatkozó kérdésre.

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2016. január 25.

Jó évet zárt az európai gumiabroncs ipar

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) a napokban publikálta Brüsszelben a tagok 2015-re vonatkozó értékesítési adatait. Eltekintve a nyár folyamán mért kisebb ingadozásoktól (-2%), és beleszámítva az utolsó negyedévben regisztrált nagyon erős növekedést (+ 12%), az éves eredmények pozitívnak tekinthetőek, megerősítve a 2014-ben elkönyvelt enyhe növekedési trend folytatását.

Új autók eredeti felszereltségeként történő gumiabroncs értékesítés
Az értékesítés követte az újautó eladások dinamikus növekedését (+9.3%).
Teherautók
A teherautó gumiabroncs szegmens szereplői 2015-ben immár a harmadik egymást követő évben regisztráltak növekedést. Különösen jó évet zártak az új teherautók gumiabroncs beszállítói: ők plusz 12%-ot könyvelhettek el a teherautó piac növekedésének köszönhetően.
Motorkerékpárok és robogók
Jó, bár ingadozó teljesítményt regisztrált a Szövetség, az év végi összesített eredmény: 2 % növekedés.
Mezőgazdasági járművek
Mezőgazdasági gumiabroncsok értékesítése terén – a többi szegmenssel ellentétben - továbbra is folytatódik a negatív tendencia. Fazilet Cinaralp, az ETRMA főtitkár asszonya ezzel kapcsolatban a következőket nyilatkozta: „A mezőgazdasági gumiabroncs értékesítés erős kínai és indiai importnyomás alatt van. A 2015-re vonatkozó összesített kereskedelmi adatok még nem állnak rendelkezésre, de a 2014-es adatok alapján látszik, hogy az ETRMA tagjai a szegmens uniós piacának mintegy ötödét uralják”.

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2015. december 2.

Új elnök a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) élén

Muzsay István váltotta a hazai gumiabroncs-gyártók szakmai szövetségének (HTA) elnöki székében Lee Byung Ryongot. Az új elnök, elődeihez hasonlóan továbbra is fontosnak tartja a hét hazai gumiabroncs-gyártó céget tömörítő szakmai érdekvédelmi szövetség tudásmegosztó szerepét és ismertségének növelését, emellett nagy hangsúlyt fektet a HTA társadalmi felelősségvállalásának erősítésére.

A szakmai szövetség elnöksége december elsejével a Muzsay István urat, a Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. munkatársát választotta meg elnökének a most leköszönt koreai szakember Lee Byung Ryong helyére, aki Hankook Tire Budapest Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója.

Az 54 éves Muzsay István a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett gépészmérnöki diplomát és 2001-ben csatlakozott a Michelin magyarországi vállalatához. Jelenleg a Michelin közép- és dél-európai régió szervezetében tevékenykedik, többek között felelős ezen országokban a hulladékká vált abroncsok kezeléséért. Muzsay István anyanyelvén kívül angolul beszél.

A HTA elnöki pozíciója mellett a romániai EcoAnvelope (hulladék abroncs hasznosítást koordináló szervezet) elnöke és a görög EcoElastika elnökségi tagja.

Az új elnök a korábbi elnökökhöz hasonlóan a szövetség legfontosabb feladatának a biztonságos közlekedés elősegítését tekinti. „Meggyőződésem, hogy a szövetség társadalmi szerepvállalásának erősítésével, együttműködésben a közlekedésben részt vevő valamennyi érintettel, biztonságosabbá tehetjük a mindennapokat” – hangsúlyozta megválasztásakor, a közeljövő feladatainak számbevétele kapcsán az új elnök. Ezen feladatok megvalósítása érdekében egyszerre kíván fókuszálni a szövetség tájékoztatási szerepének növelésére és a megfelelő szakmai szolgáltatási háttér biztosítására.

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2015. július 03.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség a kormány stratégiai partnere

Többek között a hazai közúthasználattal kapcsolatos szabályozás kialakításában számít a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a Szövetségre - nyilatkozta Fónagy János, a Minisztérium parlamenti államtitkára a Magyar Gumiabroncs Szövetséggel kötött stratégiai partnerségi megállapodás július 2-ai aláírásán, a minisztérium dísztermében tartott ceremoniális eseményen.

A stratégiai partnerségi megállapodások célja az, hogy a közös jobbító szándék egészséges kompromisszumokkal hozzon eredményt – tette hozzá az államtitkár. Az állam célja, hogy életszerű jogi környezetet teremtsen, és csak akkor avatkozzon be az emberek életébe, ha arra valóban szükség van - vélte Fónagy János, hozzátéve, hogy mindezt csak széleskörű társadalmi és szakmai egyeztetéssel lehet elérni, aminek eszközei a hasonló partnerségi megállapodások. Fónagy úr a beszéde végén aktív, kezdeményező magatartásra bíztatta a HTA-t, mint az NFM új stratégiai partnerét.

A megállapodást a Magyar Gumiabroncs Szövetség nevében Morenth Péter, ügyvezető elnök írta alá, aki a ceremónia alkalmával hangsúlyozta: „Mély meggyőződésem, hogy mindkét félben megvan a szükséges akarat ahhoz, hogy a kereteket valódi tartalommal töltsük meg. Mi, a Szövetség részéről készen állunk arra, hogy a mögöttünk álló tagság tudásának legjavát adjuk a közlekedésbiztonságot, a hazai gumiabroncs ipart, illetve a közúti használatot érintő jogszabálytervezetek összeállításához, véleményezéséhez és a szükséges hatásvizsgálatok elkészítéséhez.”

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu

Videó:

Képek:

Partnerségi megállapodás
2015. július 03.



Sajtóközlemény
2014. december 05.

Új elnök a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) élén

Lee Byung Ryong váltotta a hazai gumiabroncs-gyártók szakmai szövetségének (HTA) elnöki székében Matej Zavrlt. Az új elnök, elődeihez hasonlóan továbbra is fontosnak tartja a hét hazai gumiabroncs-gyártó céget tömörítő szakmai érdekvédelmi szövetség tudásmegosztó szerepét és ismertségének növelését, emellett nagy hangsúlyt fektet a HTA társadalmi felelősségvállalásának erősítésére.

A szakmai szövetség elnöksége december elsejével a koreai Lee Byung Ryong urat, a Hankook Tire Budapest Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatóját választotta meg elnökének a most leköszönt szlovén szakember, Matej Zavrl helyére, aki Goodyear-Dunlop regionális vezető munkatársa.

A 43 éves Lee Byung Ryong a szöuli Yeonsei University-n közigazgatásból diplomázott. Szakmai pályafutását 1999-ben, helyettes marketing menedzserként kezdte a Hankook Tire Co. koreai központjában. 2008-ban nevezték ki a vállalat európai központjának szerepét is betöltő, németországi Hankook Tire Europe GmbH marketing menedzserévé. 2012 óta ügyvezető igazgatóként irányítja a Hankook Tire Budapest Kereskedelmi Kft-t, amely 4 ország értékesítési tevékenységét fogja össze. Lee Byung Ryong anyanyelvén kívül angolul beszél.

Az új elnök a korábbi elnökökhöz hasonlóan a szövetség legfontosabb feladatának a biztonságos közlekedés elősegítését tekinti. „Meggyőződésem, hogy a szövetség társadalmi szerepvállalásának erősítésével, együttműködésben a közlekedésben részt vevő valamennyi érintettel, biztonságosabbá tehetjük a mindennapokat” – hangsúlyozta megválasztásakor, a közeljövő feladatainak számbevétele kapcsán az új elnök. Ezen feladatok megvalósítása érdekében egyszerre kíván fókuszálni a szövetség tájékoztatási szerepének növelésére és a megfelelő szakmai szolgáltatási háttér biztosítására.

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2014. október 21.

Autózzunk télen is balesetmentesen!

Most van itt a téli abroncsok felszerelésének ideje. Túl az ismert szempontokon, néhány további szempontra szeretnénk felhívni a figyelmet:

- A téli gumiabroncs szükségességéről és használatáról nem lehet eleget beszélni és szerencsére egyre többen ismerik fel: a hideg évszakokban használt abroncsok mintázata és anyaga eltér a nyári időszakban felszerelttől. A téli gumiabroncsot nem elsősorban a havas úton történő könnyebb haladásra találták ki, hanem arra, hogy a 7 °C-nál hidegebb aszfalton is kellő tapadást biztosítson.

- A gumiabroncsoknak nem használ a téli-nyári le, illetve felszerelés, ezért érdemes külön felnit vásárolni mindkét szett számára. Javasoljuk, hogy télen ne használjunk könnyűfém felnit, hanem csak acélfelnit. Ha a tavaly használt téli abroncsokat szereltetjük fel, győződjünk meg azok kifogástalan állapotáról: ha megfelelően tároltuk őket, és a profilmélységük legalább 4 mm mély, elvileg nem érhet bennünket kellemetlen meglepetés, de ha kétségeink vannak, forduljunk szakemberhez.

- A nem használt kerekek elhelyezése: a felnire – közkeletű nevén kerékre – szerelt gumiabroncsokat felfüggesztve vagy egymásra helyezve kell tárolni. A leszerelt abroncsokat viszont állítva, de rendszeres időközönként megforgatva tegyük el a következő szezonig. A gumiabroncsokat hűvös, hőforrásoktól legalább egy méterre lévő, száraz, pormentes, lehetőleg sötét tárolóban vagy ahol erre mód van, a szakszervizben raktároztassuk.

- Aki hegyes-dombos területen lakik, vagy kora reggel indul dolgozni, annak nem kell megvárnia az abroncsserével a valódi hideget. Október második felében már nem korai felszerelni a téli szettet, ráadásul ilyenkor még jó eséllyel a sorban állás is megspórolható.

- Az abroncsokat nagyjából három kategóriába sorolhatjuk: budget, közepes és prémium minőség. Aki kisautójával keveset autózik, az nyugodtan választhat az olcsóbb polcokról is, a nagy gyártók termékeiben megbízhatunk. Aki sokat autózik és erősebb – nagyobb forgatónyomatékú – motor van az autójában, az válasszon jobb minőségű abroncsot. Ezek biztonságosabbak, gazdaságosabbak és csendesebbek, ráadásul az élettartamuk is hosszabb lehet. Az új abroncsoknál kötelező energiatanúsítvány könnyen áttekinthetően tájékoztat az üzemanyag-hatékonyságról, a vizes úton mért fékútról és a gördülési zajról.

- Az úgynevezett négyévszakos abroncs kompromisszum: az anyagának összetétele, a lamellák profilja és azok mélysége inkább a nyári gumiabroncsokéhoz hasonló.

- Jelentős mennyiségű hó esetén ajánlott a hólánc, amely felszerelését érdemes otthon, indulás előtt begyakorolni. Egyes országokban a hólánc kötelező felszerelés. A határ másik oldalán ellenőrizhetik meglétét, sőt azt is, hogy a gumiabroncshoz illő méretűt tartunk-e a csomagtartóban.

- Ha a gumiabroncs csere kapcsán úgyis a szervizben járunk: nézessük meg a fékbetéteket, cseréltessük le a nyári ablakmosó folyadékot télire, ellenőriztessük a fagyálló folyadék fagyáspontját, valamint szintjét és szükség szerint állítassuk be. A nyáron gondmentesen „dolgozó”, de 4-5 évnél régebbi akkumulátor teljesítménye télen már kevés lehet a motor indításához, ezt is érdemes megnézetni.

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2014. október 06.

Teherautó és mezőgazdasági jármű abroncs választás

A teherautó és mezőgazdasági járműabroncs választás talán még nagyobb odafigyelést igényel, mint a személyautók abroncs cseréje. Túl az ismert szempontokon, a Szövetség tagjai nevében néhány további szempontra szeretnénk felhívni a figyelmet:

- Ami a teherautóknál a legfontosabb: más-más mintázatú abroncsot kell szerelni a hajtott, a kormányzott, illetve a teherviselő tengelyen. Kormányzott tengely: itt a dinamikus terhelések, a kiváló nedves és száraz manőverezhetőség, a tengely geometriájának megfelelő szögek, nagyobb kilométer-teljesítmény jelentette követelmények miatt az „F” vagy „Z" jelű mintázatú abroncsot kell felszerelni.

- Hajtott tengely: a teherautónál itt a legnagyobb a tengelyterhelés, ezeknek az abroncsoknak kell elviselni a hajtó- és fékezőnyomaték átadását. Az ideális megoldás a „D” mintázatú abroncs, városi felhasználás esetén a „Z” mintázat is elfogadható.

- Teherviselő tengely: a statikus és dinamikus terhelések, a megcsúszás fokozott veszélye miatt ide a „T” jelű abroncs a jó megoldás. Itt is használhatunk „Z" jelű mintázatú abroncsot, de a felszerelésekor ellenőrizzük, hogy a terhelési index és a sebességjel megfelel-e a tengely követelményeinek. Kormányzott és hajtott tengelyeken nem szabad „T" jelű mintázatot használni!

- A megfelelő nyomásérték, állapot, mintázat mellett figyelni kell arra is, hogy kamionok esetén eltérő mintázat használandó belföldi áruterítéshez, illetve nemzetközi fuvarozáshoz, részben a gördülési ellenállás – végső soron a fogyasztás -, részben a tapadás miatt. A legtöbb nagy gyártónak van „regionális”, illetve „távolsági” felhasználásra szánt teherautó abroncsa. A „vegyes” megjelölésű abroncs országúton és terepen egyaránt alkalmazható. Más jellegű abroncsot (fokozottan sérülésálló) kell választanunk, ha építkezésen dolgozunk, és mást, ha mezőgazdasági jellegű munkát végzünk.

- A teherautó és buszabroncs esetében is lehet futózott abroncsot vásárolni. A nagy abroncsgyárak is állítanak elő hideg- és melegfutózott termékeket, részben környezettudatosság, részben gazdaságossági okokból kifolyólag.

- A megfelelő nyomásnak itt is kiemelt szerepe van, amelyet a tengelyterhelésnek megfelelően kell beállítani. A súlyindex vagy terhelési index az abroncs oldalán van feltüntetve; egy háromjegyű számot keressünk. Ez határozza meg az abroncs terhelhetőségét. A 152/148 jelölés pl. a következőt jelenti: a maximális terhelhetőség 3550 kg/kerék, ikerszerelés esetén 3150 kg/kerék.

- A teherautóknál is felismerhetők az alacsony/magas nyomásból keletkezett meghibásodások, figyeljünk a gyártók által ajánlott értékek betartására: mindig a tengelyterhelésnek megfelelő légnyomásértéket kell alkalmazni.

- Mezőgazdasági abroncsnál is mindig szem előtt kell tartani a felhasználás jellegét. Nem mindegy például a talajnyomás vagy a vonóerő átadó képesség.

- Elsősorban haszongépjármű abroncsoknál alkalmazott rövidítés: M+S. Jelentése sár+hó (mud & snow), vagyis ilyen viszonyok között is boldogulunk majd.

- Regroovable felirat: utánvágható a mintázat. Ezt olyankor alkalmazzák, amikor az eredeti mintázat mélységéből már csak 2 - 4 mm maradt. A jelölt abroncsokat eleve utánvághatóra tervezték. Ezzel a módszerrel késleltethető az új abroncsok beszerzése. Csak a jelölt abroncsokon végezhető el az eljárás, amit bízzunk szakemberre! (Az utánvághatóságot esetenként „U”jel, vagy más, egyedi azonosító is jelölheti.)

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2014. szeptember 09.

Érdemes-e használt gumiabroncsot venni?

Ősszel, amikor fel kell szerelni a téli abroncsokat, sokan elgondolkodnak, hogy vajon megéri-e használt gumikkal megoldani a cserét. A Magyar Gumiipari Szövetség néhány pontban foglalta össze a megfontolandó tanácsokat.

A használt gumiabroncs nem jó kompromisszum! A magyar gumipiacon mindenki megtalálhatja a számára legjobb ár/érték arányú, új, „0 km-es” abroncsokat!

Ne felejtsük: az autónk tapadását, fékezhetőségét és irányváltását nagy mértékben befolyásolja az a négy tenyérnyi méretű gumiabroncs felület, amelyen az autónk a talajjal érintkezik. Nem mindegy, hogy mire bízzuk az autónk és a családunk épségét! Az ország szinte minden településen, vagy annak közelében található jó minőségű szakműhely, vásárlás előtt kérjünk tanácsot szakembertől!

Ha viszont mindenképpen használt gumi vásárlása mellett kényszerülünk dönteni, legalább a következő szempontokat vegyük figyelembe:

- Kerüljük a vásárokat, piacokat, ahol kéz alól, „teherautóról leesett” vagy bizonytalan feketeimportból származó gumiabroncsokat árulnak. Az alacsony ár könnyen megbosszulja magát: már a felszerelésnél vagy az első úton kiderülhet, hogy közlekedésre alkalmatlan dolgot sóztak ránk. Ugyanez vonatkozik a bizonytalan eredetű és online beszerezhető gumiabroncsokra is.

- Vigyázzunk a külföldi online vásárlásokkal is, mert az esetben a számla Magyarországon nem érvényes, és meghibásodás esetén a garanciát ez esetben nem lehet érvényesíteni.

- Mindig ott vásároljunk, ahol hivatalos számlát adnak a megfelelően tárolt abroncsról, és fel is szerelik azokat.

- A kiválasztott gumiabroncson ne legyenek repedések, anyaghiányok, és szakadások. Vizsgáljuk meg az abroncs oldalfalát: ha egy fél pingpong labda méretű kidudorodást látunk, akkor az abroncs szálszakadt. Ez selejt, nem szabad megvenni.

- Vizsgáljuk meg a gumiabroncs belsejét is, hogy ott nincsenek-e repedések, gumimorzsalék, dörzsölésre utaló jel, elszíneződés, mert ezek arra utalnak, hogy az abroncsot alacsony nyomással, vagy túlterheléssel használták.

- Profilmélység: téli gumiknál 4 mm az ajánlott minimális futófelületi bordamélység. Az ennél alacsonyabb mintázattal rendelkező abroncsok már alkalmatlanok a téli közlekedésre, de a valami ismeretlen autós által csak félig elkoptatott abroncsok használati körülményeiben is történhettek olyan események, melyek nagyban befolyásolhatják az abroncs további biztonságos használatát.

- Használt gumiabroncsra is érvényes: mindig párban vegyük, illetve szereltessük fel őket. Csak azonos gyártmányú, profilú és egyenletesen kopott futófelületű abroncsokért érdemes pénzt kiadni.

- A hazai gumiforgalmazók az új abroncsok után környezetvédelmi termékdíjat és ÁFÁ-t is fizetnek a költségvetésnek, ezzel hozzájárulva a vásárlók által lecserélt használt gumik megsemmisítéséhez, környezetkímélő feldolgozásukhoz. Mivel a használt gumik nagy része illegálisan a kötelező adók és díjak megfizetése nélkül kerül be az országba, ezért az ilyen abroncsok megvásárlásával csak a fekete-kereskedelem erősödik.

A Magyar Gumiipari Szövetség továbbra is a legjobb, a közlekedés szempontjából legbiztonságosabb és a szakemberek által is javasolt megoldást támogatja, azt, hogy új gumiabroncsokkal oldjuk meg a lecserélendő gumik pótlását. Csak az újonnan és hivatalos számlával együtt vásárolt gumiabroncshoz jár garancia és kötelezően a gumiabroncs címke. Vásárlás előtt járjunk utána autónk gyártói képviseletnél vagy kérjük ki gumiszerelő szakember véleményét, hogy milyen típusú és méretű abroncs lenne a legalkalmasabb.

A választék óriási, jó eséllyel mindenki megtalálja az autózási szokásainak és a pénztárcájának egyaránt megfelelő megoldást.

Kapcsolat:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2014. szeptember 03.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség az eltérő gumiabroncsok használatának kockázatáról

Az elmúlt időszak eseményei rávilágítottak egy nagyon fontos tényre: akár az életünk múlhat a megfelelő gumiabroncs használatán. Mire kell odafigyelni, hogy leszorítsuk egy szomorú baleset bekövetkeztének kockázatát?

„Már az is potenciális veszélyforrás, ha az első és a hátsó tengelyre eltérő típusú abroncsot szerelünk. Ennél azonban van egy még rosszabb kombináció is: az, amikor négy kerékből három azonos, míg a negyedik ezektől eltérő fajtájú.” – nyilatkozta az eset kapcsán Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség ügyvezető elnöke.

Kevert abroncsfajták: kisebb biztonság, romló menettulajdonságok

Az ősz eleji időjárás nem egyértelmű a gumiabroncs használat szempontjából. Napközben nyárt idézően meleg van, - ami a nyári gumikat követeli meg -, de reggelente csípős az idő, sőt akár fagy is lehet, ami téli gumiabroncsért kiált. Sokan ezt az ellentmondást úgy oldják fel, hogy az első kerekekre téli gumikereket szereltetnek, mondván, ez hidegben és hóban is segíti az elindulást és az irányíthatóságot. Ez egy tévhit!

Téli és nyári abroncsok egy autón egyszerre? Nem jó megoldás!

A nem egységes abroncskészlet használata rontja az autó irányíthatóságát, tapadását és stabilitását - bármely irányváltási helyzetben -, és a fenti módon szerelt autóval megállni sem egyszerű. Amit talán megspórolunk az elhalasztott abroncscserén, annak többszörösét fizethetjük ki, akár már egy kisebb koccanás esetén karosszériajavításra.

Nyárit nyárival, télit télivel

Ha a téli abroncsokkal szerelt autónkkal defektet kapunk, és a cserét nyári mintázatú abronccsal oldjuk meg, drasztikus mértékben romlik az autó irányíthatósága. Nincs az a menetstabilizáló elektronika, amely képes lenne fékezéskor megfogni ezt az autót: akár már egy enyhe ívű kanyarban is letér az ívről, a kocsi hátulja kitör, és kiszámíthatatlan módon alul- vagy felülkormányozottá válik. (Természetesen ugyanez a helyzet, ha a nyári szett kieső darabját télivel pótoljuk.)

Legyen egységes a 4+1 abroncs!

„A téli és nyári abroncsok anyaga és mintázata nem véletlenül különböző: ezeket egymástól nagyban eltérő körülményekre tervezték. Ezért az az ideális állapot, amikor az autóra felszerelt gumiabroncsok kora, mérete, mintázata és egyéb jellemzői azonosak, ideértve a pótkereket is.” – fogalmazta meg a biztonságos vezetés aranyszabályát Morenth Péter.

Kapcsolat:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2014. július 08.

Együttműködésre lép a hazai autós szakmai és gumiabroncs gyártó szövetség

A Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASZSZ) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) stratégiai szakmai együttműködésre lép a mai napon aláírt keretmegállapodással.

A stratégiai együttműködést azzal a céllal írják alá a felek, hogy eredményesen lépjenek fel a közlekedésbiztonság javítása érdekében, különös tekintettel a gépjárművekre szerelt gumiabroncsok minőségére, állapotára, valamint az évszakváltásokra. Emellett céljuk, hogy a gumiabroncsok cseréjét, javítását, karbantartását végző vállalkozások személyi és tárgyi feltételei javuljanak. Fontosnak tartják a gépjárművet használó üzembentartói- és a tulajdonosi felelősség erősítését, elősegítve ezzel a tudatos és felelős gépjárművezetést a gumiabroncsok és a gépjármű általános műszaki állapota vonatkozásában.

A magyarországi közúti gépjárműközlekedés műszaki feltételeinek a nemzetközi és hazai előírásokhoz történő megfeleltetése is kiemelt jelentőséggel bír a két szövetség számára, a gépjárműveken felhasznált pótalkatrészek, és a pótalkatrészek beépítésekor alkalmazott technológia és szaktudás minőségének biztosítását közös érdeküknek tekintik.

Gablini Gábor, a MASZSZ elnöke szerint „a most aláírt megállapodás jól illik a MASZSZ azon törekvésébe, hogy a kopott, vagy nem az időjárásnak megfelelő gumik használatából bekövetkező balesetek száma jelentős mértékben csökkenjen, és ezzel a közlekedés biztonsága érezhetően javuljon”.

Matej Zavrl, a HTA elnöke kiemelte, hogy „A MASZSZ-al aláírt stratégiai együttműködés új dimenziót jelent a HTA számára, hiszen új, eddig ki nem használt távlatokat nyit meg a hazai autóipar szakmai képviselőivel”.

A MASZSZ

A Magyar Autós Szakmai Szövetséget 2013 júliusában hívta össze a négy alapító egyesület: Az Autóbontók és Bontott Alkatrész Kereskedők Érdekvédelmi Egyesülete (ABAKE), az Európai Autószervizek Egyesülete (E.M.E.), A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) és a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete (MGOE). Céljuk egy olyan egységes szakmai szerveződés működtetése, amely a gépjármű teljes életciklusa alatt képviseli az ágazat egészének a vállalkozói érdekeit. Ebben a folyamatban a MASZSZ számára kiemelten fontos az alábbi értékek érvényre jutása, mint a közlekedés műszaki biztonsága, az autózók testi épsége és vagyonbiztonsága, a környezet védelme, a fogyasztó jogainak érvényesülése, a társadalmi felelősségvállalás, a balesetmentes közlekedés, új munkahelyek létrehozása, a meglévők biztonsága, az adófizetői potenciál növelése. A szövetség az ágazat majd minden releváns szereplője által létrehozott Autós Szakmai Kerekasztal (ASZK) országos ágazati egyeztető fórumának gondozását és aktivizálását is magára vállalta 2013-ban.

A HTA

A Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) 2011-ben alakult meg hét magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat részvételével. Magyarországon hét gumiabroncsgyártó képviselteti magát: Apollo-Vredestein, Bridgestone, Continental, Goodyear-Dunlop, Hankook, Michelin, Pirelli, egyben ők képezik a HTA tagságát, és első számú vezetői alkotják a szervezet elnökségét. A gumiabroncs iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül mintegy 5 ezer fő, közvetve több mint 15 ezer fő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának tavalyi éves nagysága 402 milliárd forint volt.

A Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASZSZ) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) között létrejött stratégiai szakmai együttműködési keretmegállapodás >> Megtekintés

Kapcsolat:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu

Hutóczki Anett
Magyar Autós Szakmai Szövetség
titkár

+36 1 8772 150

maszsz@maszsz.hu
www.maszsz.hu


Sajtóközlemény
2014. június 13.

Közös nevezőn a kormány és a gumiabroncsgyártók

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) a jövőben szakmai partnerként dolgozik a jelenleg is húzóágazatnak számító magyarországi járműipar további fejlesztésén. A két szervezet június 13-án, Budapesten aláírt együttműködési megállapodása segítheti a hazai kis és középvállalkozások beszállítóvá válását és az iparágban új munkahelyek létrejöttét.

A magyarországi beszállító ipar és a potenciális új befektetések összehangolt támogatásáról írt alá megállapodást június 13-án, Budapesten a HITA és a HTA. A dokumentum szerint a 2013-ban több mint 400 milliárd forintot meghaladó volumenű belföldi értékesítést és exportot bonyolító gumiabroncs-iparágat képviselő HTA tagvállalatainak a jövőben a HITA keres magyar beszállítókat, és nyújt tájékoztatást pályázati, üzletfejlesztési lehetőségekről.

A HTA tagságát – gyártókat és nagykereskedőket - a közel hetven márkát forgalmazó, a magyarországi piac 81-83 százalékát lefedő, így közvetlenül 5 ezer, közvetve több mint 15 ezer főt foglalkoztató hét nemzetközi cég alkotja: a Magyarországon gumiabroncsgyártó üzemegységgel rendelkező Bridgestone Hankook és Michelin, továbbá az önálló nagykereskedelmi egységet fenntartó Apollo-Vredestein, Continental, Goodyear-Dunlop és Pirelli.

„A magyar gumiabroncs-ipar nagy volumenű fejlesztései húzzák a magyar autógyártást és a magyar exportot” – jelentette ki Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági miniszter-helyettes a friss együttműködés apropóján. Fentieket alátámasztja, hogy a kormány lépéseinek köszönhetően 2013-ban az előző évihez képest 6 százalékkal nőtt a magyarországi gumiabroncs értékesítés. A HITA és a HTA kapcsolatának szorosabbra fűzése a Bridgestone gyár második üzemének tavaly nyári alapkőletételét, a rácalmási Hankook gyár harmadik fejlesztési ütemének kiemelt kormánytámogatását és a gumiabroncsgyártó cégekkel (Bridgestone, Hankook, Continental csoport) kötött stratégiai megállapodásokat követő újabb intézkedés az iparág erősítéséért.

Matej Zavrl, a HTA elnöke kiemelte, hogy a Szövetség egyik kiemelt küldetése, hogy „támogassa és nyilvánosság elé tárja az ipar hozzájárulását az élet különböző területeihez, mint például szállítás, közbiztonság és fenntartható fejlődés.” „Biztosak vagyunk abban, hogy a HITA-val kialakuló stratégiai együttműködés új lehetőségeket nyit meg számunkra szervezeti szinten, amelynek köszönhetően további erőfeszítéseket tudunk tenni a kiemelt céljaink eléréséhez”-zárta beszédét a HTA elnöke.

A most létrejött megállapodás értelmében a két szervezet között rendszeressé váló információcsere újabb hazai fejlesztésekhez járulhat hozzá, a folyamat új munkahelyeket hozhat létre több hazai régióban. A stratégiai megállapodás jól illeszkedik a kormány azon koncepciójába, amely szerint Magyarország a jövőben Európa termelési központjává válhat, és ennek elérésében kulcsszerep hárul a járműiparra.

Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) között létrejött együttműködési megállapodás >> Megtekintés

Kapcsolat:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu

Az eseménnyel kapcsolatos MTI hír a kormányportálon olvasható.

Videó:

Képek:

Találkozó Szijjártó Péterrel
2014. június 13.


Aláírási ceremónia
2014. június 13.

Matej Zavrl, a HTA elnöke
Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági miniszter-helyettes

Sajtóközlemény
2014. március 26.

Legyünk körültekintőek, mielőtt felszereljük a nyári gumiabroncsokat
Használt abroncsok: figyeljünk a kockázatokra!

A tavasz kezdete a gumiabroncscsere ideje: leszereltetjük a téli kerekeket, átveszik a helyüket a nyáriak. Az autósok túlnyomó része több éve használatban lévő gumiabroncsokat tart otthon, éppen ezért felszerelés előtt nem maradhatnak el az ellenőrző vizsgálatok, hogy kiderüljön: kielégítik-e az abroncsok az elvárt minimális követelményeket? Nagyon lényeges, a tapadást alapvetően meghatározó tényező a gumiabroncs kora. Egyetértés van a gumiabroncs ipari szakemberek között abban, hogy az első felszereléstől számított legfeljebb hat szezonig szabad visszatenni a gumiabroncsokat a felnikre, mivel az ennél tovább megtartott abroncsokkal járművünk menettulajdonságai – különös tekintettel a nedves felületen mutatott képességekre és a fékútra - számottevően romolhatnak. Jó tudni, hogy a legfeljebb három évig szakszerűen (azaz száraz, hűvös, UV-fénynek nem kitett helyen) tárolt abroncs az újjal egyenértékűnek számít, viszont a tíz esztendős gumiabroncsokat az alapanyag elöregedése miatt általában akkor is célszerű lecserélni, ha futófelületének állapota ezt egyébként nem indokolná. Az öregedés egyértelmű jele a kirepedezett profil és oldalfal, s e folyamatot már nem tudjuk visszafordítani, legfeljebb szakszerű és rendszeres ápolással, helyes tárolással késleltethetjük.

Magunk is könnyedén meggyőződhetünk a gyártási időpontról: az oldalfalba nyomva megtaláljuk a DOT jelölést, és mögötte négy számot. A második kettő a gyártási évre, az első kettő pedig a gyártás hetére utal, vagyis például a DOT 3613 azt jelenti, hogy a gumiabroncs 2013. év 36-ik hetében készült. Az abroncsok élettartama szempontjából meghatározóak a használati körülmények is. Így például, hogy milyen a jármű állapota, rendben vannak-e lengéscsillapítói, felfüggesztései. Befolyásoló tényező az autó kezelése, azaz rendszeresek-e a gyors, akár kerékkipörgéses indulások és az erőteljes fékezések, mennyire egyenletes sebességgel hajt a vezető, hogyan közelíti meg a járdákat, padkákat, és nem utolsó sorban a keréknyomás. Utóbbi megválasztásánál a jármű kezelési könyvében szereplő értékek az irányadók. A túlzott és a túl alacsony nyomás is káros az abroncs szerkezetére, ráadásul a jármű fogyasztására és biztonságára is rossz hatással van.

A már említett futófelületnél a profilmélység ellenőrzésére is fordítsunk időt. Igaz, hogy törvényileg előírt minimum az 1,6 mm, ám nem szabad megvárni, míg idáig lekopik a mintázat. Téli abroncsnál 4, nyárinál 3-mm-t ajánlanak a szakemberek, mint a biztonságos kezelhetőséget még garantáló minimumérték. Természetesen a futófelületet és az oldalfal állapotára is figyelni kell, a felmérést mindenképpen bízzuk hozzáértőre.

Amennyiben kiderül, hogy új nyári abroncsra lesz szükségünk, a vásárlást ajánlott szakműhelyben, szakáruházban lebonyolítani, ott, ahol nemcsak - akár több évre szóló - garanciát, valamint számlát kapunk, hanem az elhasznált gumiabroncsot is átveszik, és gondoskodnak annak környezetbarát begyűjtéséről és hasznosításáról.

Kapcsolat:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2014. március 12.

A gumiabroncs DOT szám jelöléséről

Az utóbbi években több autós kiadványban és számos online felületen megjelent cikknek köszönhetően egyre több gumiabroncs vásárló érdeklődik a megvásárolni kívánt gumiabroncs DOT számáról, mondván: ha a gumi nem az aktuális évben került gyártásra, akkor már nem is érdemes megvenni.


A DOT szám a gumiabroncsok oldalfalán található jelölés, ami a gumi gyártási idejét is mutatja. A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli.

Mégis mi a gond a nem az adott évben gyártott gumiabroncsokkal? – vetődik fel a kérdés.
A gumiabroncs nem gyorsan romló termék, hanem tartós fogyasztási eszköz: szakszerű tárolás esetén a nem használt abroncs 5 évig mindenképpen újnak tekinthető, azaz felszerelhető!

A gyártási folyamat során a gumiabroncsba olyan adalékanyagok kerülnek, amelyek megakadályozzák a minőségromlást, az elöregedést és a futóteljesítmény romlását. Ezek az adalékanyagok biztosítják, hogy az abroncs tulajdonságai élethosszig megmaradjanak. A HTA szakértői szerint a gyártás után 5 évvel az abroncsok teljesítménye nem romlik, amennyiben azok tárolása szakszerű volt és a felszerelést követő további 5 évig használható.

Ugyanakkor hivatalos, legális vásárlás esetén semmiféle garanciális hátrány sem érheti a fogyasztót, mert a garancia a vásárlás napjától érvényes, nem a gumiabroncs gyártási idejétől. Ha több évvel korábban gyártott, korábban nem használt abroncsot találunk jó áron, nyugodtan vegyük meg, nem fogunk rossz üzletet kötni!

A HTA tagcégek gyakorlata szerint 5 évnél idősebb új gumiabroncsokat nem szoktak értékesíteni, általában a legtöbb értékesítésre kerülő abroncsot az aktuális vagy az azt megelőző évben gyártották, ritkábban két évvel korábban. Az 5 évesnél fiatalabb gumiabroncsok teljes értékű termékként forgalmazhatóak, az 5 évnél idősebbeket szokták már olcsóbban árusítani a kereskedők.

Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a HTA szakembereinek véleménye szerint 10 évnél idősebb - akár még nem használt - abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!

Kapcsolat:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2013. december 05.

A média felmérések és a piaci eredmények szerint is sikeres téli gumiabroncs közlekedésbiztonsági kampányt zárt a Magyar Gumiabroncs Szövetség

Budapest, 2013. december 5. – Közös sajtótájékoztatót tartott a GRSP Magyarország Egyesület, a Magyar Gumiabroncs Szövetség, és az Országos Baleset-megelőzési Bizottság abból az alkalomból, hogy lezárult a Magyar Gumiabroncs Szövetség 6 hetes társadalmi célú közlekedésbiztonsági reklámkampánya. A kampány elsődleges célja volt, hogy felhívja a figyelmet a téli gumiabroncs használatára, és annak érdekében is, hogy egyre több autós ismerje fel, hogy biztonságosabb a járműveket az évszaknak megfelelő gumiabroncsokkal felszerelni, így 7 oC alatt téli abroncsokkal.

A közlekedésbiztonsági kampány különböző televízió csatornákon, rádióadókon, köztéri óriásplakáton és online felületeken jelent meg. „Sokan megfeledkeznek arról, hogy mennyire fontos az időjárásnak megfelelő gumiabroncsok használata és azok állapota, pedig ezen a négytenyérnyi felületen akár a saját életünk, családunk és autóstársaink élete is múlhat. Örülünk, hogy a közös szakmai kampány üzenete az eddigi médiaelemzések és a piaci eredmények szerint is nagyon sok járművezetőhöz eljutott”- jegyezte meg Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség ügyvezető elnöke.

A kampány időszak előtt és ideje alatt megnövekedett a téli gumiabroncs eladás, mind a kampánynak és mind a márciusi váratlan havazási káosz emlékének köszönhetően. A tavaly októberi időszakhoz képest ez évben 14,9% nőtt októberben az hazai értékesítés. Éves szinten a személygépkocsi gumiabroncsok eladások 4,8%-al növekedett, de legszembetűnőbben a haszongépjármű abroncs értékesítés nőtt, 18,7%-al.

Kiss Csaba r. alezredes, az OBB főtitkára beszédében kiemelte a téli gumiabroncs használat jelentőségét, és felhívta a részt vevők figyelmét a személyes példájával, hogy mennyire különbözik a nyári és téli gumiabroncs használat téli és havas viszonyok mellett, és milyen mértékben védi és védelmezi a vezetőket és utastársaikat a megfelelően tárolt és kezelt téli gumiabroncs.

A három szervezet jövő évi közös együttműködését emelte ki mind Kiss Csaba r. alezredes az OBB, és Pausz Ferenc ügyvezető elnök a GRSP részéről. A három szervezet a közlekedésbiztonság terén, különös tekintettel a gumiabroncsok használatával kapcsolatos ismeretek átadásával kapcsolatban kíván együttműködni. Kiemelten a jogosítványt szerezni kívánók körében szeretné, ha már a vizsgára való felkészülés folyamán a gumiabroncsokkal kapcsolatos ismeretek átadása hatékonyabb lenne, mint az eddigi gyakorlat.

Képek a sajtótájékoztatóról itt tekinthetők meg.

Kapcsolat:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Pausz Ferenc
GRSP Magyarország Egyesület
ügyvezető igazgató

+36(20)9388458

grsphungary@grsphungary.hu
www.grsphungary.hu


Kiss Csaba
Országos Baleset-megelőzési Bizottság
főtitkár

+36(1)4435651

kissc@orfk.police.hu
www.baleset-megelozes.eu


Sajtóközlemény
2013. október 15.

Összefog a biztonságosabb közlekedésért a HTA és a MABISZ

Együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) és a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ). A két szervezet célja, hogy összefogásuk eredményeként biztonságosabbá váljon a hazai közúti közlekedés. „Mindkét szövetség számára kiemelten fontos a baleset-megelőzés, ezért is döntöttünk úgy, hogy a jövőben támogatjuk a biztosítók biztonságos közlekedést erősítő oktatási és ismeretterjesztő tevékenységét” – hangsúlyozta Rábai Dániel, a HTA elnöke az együttműködés kapcsán.

Közös érdek hozta össze a Magyar Gumiabroncs Szövetséget és a Magyar Biztosítók Szövetségét: mindketten elkötelezettek a biztonságosabb közlekedés, valamint a megfelelő közlekedésbiztonsági és technikai tudásátadás iránt. „Nagyobb hangsúlyt szeretnénk helyezni a baleset-megelőzésre, ezért a biztosítók kármegelőzéssel és kárrendezéssel kapcsolatos ismeretterjesztő és oktatási tevékenységét kívánjuk erősíteni” - emelte ki a Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke.

A MABISZ főtitkára, Molnos Dániel úgy véli, a megállapodás egy rendkívül fontos lépés a biztonságosabb közúti közlekedés tudatossá tétele felé. Kiemelte: a két szövetség közös erővel az eddigieknél hatékonyabban érheti el a lakosságot, közös akcióik révén pedig a korábbinál szélesebb körű ismeretterjesztő és figyelemfelhívó tevékenységet folytathatnak.

Főleg a defenzív vezetés, a tudatos járművezetői magatartás, a megfelelő gumiabroncs-választás, a nem megfelelő abroncshasználat esetleges következményei, valamint az egyéb, a vezetéshez és a közlekedésbiztonsághoz tartozó kérdések kerülnek majd elő a közös munka során. „Nagy várakozással tekintünk az együttműködés elé, és örülünk, hogy a MABISZ számít a közlekedésbiztonság terén megszerzett tapasztalatainkra, tudásunkra” - tette hozzá Morenth Péter.

A jövőben több közös közlekedésbiztonsági kampányt is szervez a HTA és a MABISZ, amelyek segítségével arra hívják fel a lakosság figyelmét, hogyan lehet megelőzni a különböző közlekedési káreseményeket. Az együttműködés részeként megosztják egymással a másik fél tevékenységéhez is kapcsolódó szakmai állásfoglalásaikat, valamint az általuk tartott konferenciákon, jelentősebb szakmai értekezleteken kölcsönösen biztosítják egymás szakértőinek látogatói, előadói részvételét.

Kapcsolat:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Gilyén Ágnes
Magyar Biztosítók Szövetsége
kommunikációs főosztályvezető

+3620/4651898
+3630/5869828

agnes.gilyen@mabisz.hu
www.mabisz.hu


Sajtóközlemény
2013. szeptember 24.

Összefog a biztonságosabb közúti közlekedésért a HTA és a GRSP Magyarország

Stratégiai megállapodást írt alá a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) és a GRSP Magyarország – Partnerség a Közlekedésbiztonságért Magyarországi Egyesület. A két szervezet együttműködésének egyik fő célja, hogy a biztonságosabb közúti közlekedés érdekében közös programokkal bővítsék a gépjármű-tulajdonosok ismereteit. „Elsőként egy közös kérdőív segítségével szeretnénk megismerni az autósok gumiabroncs-használati szokásait” – emelte ki Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke.

A biztonságosabb közúti közlekedés érdekében kíván együttműködni a jövőben a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) és a GRSP Magyarország – Partnerség a Közlekedésbiztonságért Magyarországi Egyesület. „A közös munkától elsősorban azt várjuk, hogy egyre több autós lássa be, biztonságosabb, ha az évszakoknak megfelelő gumiabroncsokkal szerelik fel járműveiket. Hiszen a négytenyérnyi felületen nem csak a velünk egy autóban ülők, hanem a velünk egy úton közlekedők élete is múlik” – emelte ki Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség ügyvezető elnöke.

„A most kezdődő közös munkával még hatékonyabb kampányt valósíthatunk meg, és még több autóst érhetünk el a számukra fontos közlekedésbiztonsági információkkal” – vázolta fel az együttműködés lehetőségeit Pausz Ferenc, a GRSP Magyarország Egyesületének ügyvezető igazgatója.

A két szervezet elsőként az autótulajdonosok gumiabroncs-használati szokásait ismerné meg egy online kérdőív segítségével. A mindössze 5 perc alatt kitölthető kérdéssort az alábbi linken lehet elérni: http://kerdoiv.kti.hu/Survey.aspx?surveyid=45375211 Azok az autósok, akik október 15-ig kitöltik a kérdőívet, egy nyereménysorsoláson vehetnek részt.

A jövőben több közös közlekedésbiztonsági kampányt is szervez a HTA és a GRSP Magyarország, amelyek segítségével arra hívják fel az autósok figyelmét, hogyan lehet megelőzni a különböző közlekedési baleseteket. Az együttműködés részeként megosztják egymással a szakmai állásfoglalásaikat, valamint az általuk tartott konferenciákon, szakmai értekezleteken kölcsönösen biztosítják egymás szakértőinek látogatói, előadói részvételét.

Főleg a defenzív vezetés, a tudatos járművezetői magatartás, a megfelelő gumiabroncs-választás, a nem megfelelő abroncshasználat esetleges következményei, valamint az egyéb, a vezetéshez és a közlekedésbiztonsághoz tartozó kérdések kerülnek majd elő a közös munka során.

Kapcsolat:

Morenth Péter
ügyvezető elnök

+361 7896970

morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Pausz Ferenc
ügyvezető elnök

+36209388458

grsphungary@grsphungary.hu
www.grsphungary.hu


Sajtóközlemény
2013. szeptember 17.

Az időelőtti gumikopás veszélyeire figyelmeztet a HTA

Az utóbbi évek tapasztalatai alapján idén is számítani lehet arra, hogy kitolódik az enyhe időjárás. Az autósok ennek következtében tovább használják majd a nyári gumiabroncsokat. A fokozottabb igénybevétel, valamint a nem megfelelő futómű-beállítás miatt jelentkező gumikopás veszélyeire hívja fel a figyelmet a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA).

A nyári gumiabroncsok lecserélése akkor válik szükségessé, amikor a hőmérséklet tartósan 7 °C alá csökken. A téli gumiabroncs ennél hidegebb időben biztosabb tapadást és irányíthatóságot biztosít a csúszós, fagyos útfelületen. Mivel a globális felmelegedés az elmúlt évtizedben hazánk időjárásában is jelentős változásokat idézett elő, ezért az autósok egyre több időt tudnak nyári időjárási körülmények között a forgalomban tölteni. A felmelegedés következtében későbbre tolódik a nyári abroncsok lecserélésének ideje, valamint a használat következtében esetlegesen fellépett nem megfelelő futómű geometria diagnosztizálása. A HTA ezért arra hívja fel a gépjármű tulajdonosok figyelmét, hogy fordítsanak kiemelt figyelmet a gumiabroncsok és a futóművek állapotára, így elkerülve az időelőtti gumiabroncskopást.

Fontos a rendszeres ellenőrzés

„Az abroncsok élettartamának megőrzése érdekében elengedhetetlen a futóművek legalább félévente történő ellenőrzése, bármilyen rendellenesség esetén pedig javasolt mihamarabb felkeresni egy szervizt” – figyelmeztet Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke. A futómű beállítása során a szakemberek a gyártók által előírt értékekre állítják be a gépjármű felfüggesztésének geometriáját, például olyan paraméterekre koncentrálva, mint a kerékdőlés, a kerékösszetartás, illetve az utánfutás. „A futómű-beállítás nagyban befolyásolja a gumiabroncsok igénybevételét, ugyanis az autógyártók előírásának megfelelő geometria csökkenti az abroncsok kopásának intenzitását és mindamellett biztosítja azok maximális teljesítményét és élettartamát, továbbá hozzájárul a gazdaságosabb üzemanyag-felhasználáshoz” – összegez Morenth Péter.

Rendszeres karbantartással, valamint az abroncsok ellenőrzésével megelőzhetőek a nagyobb meghibásodások. Amennyiben a jármű vízszintes úton történő vezetés közben félrehúz, vagy nem tartja az egyenes irányt fékezéskor, akkor nagy valószínűséggel ellenőrzésre szorul a futómű. Fontos figyelmeztető jel lehet az abroncsok rendellenes kopása is. A hibás futómű pedig hosszabb fékutat eredményezhet és felgyorsíthatja a gumiabroncsok kopását.

Megfelelő kiegyensúlyozás

Az időelőtti abroncskopás megelőzésében ugyancsak fontos szerepet játszik a kerekek megfelelő kiegyensúlyozása. Az új gumiabroncsok felszerelésekor, illetve a kerékcserék alkalmával a szervizek centrírozással előzik meg a kiegyensúlyozatlanságból fakadó problémákat. A kiegyensúlyozatlanság következtében hamarabb tönkremehetnek a gépkocsi futómű alkatrészei és a vezető is hamarabb elfáradhat a folyamatos kellemetlen rezonancia következtében.
A jól beállított futóműnek köszönhetőn a gumiabroncsok ideálisan fekszenek fel az útfelülete, kiváló útfekvést biztosítva ezzel az autónak. A rendszeres karbantartással, valamint az abroncsok ellenőrzésével szerencsére megelőzhetőek a nagyobb meghibásodások, illetve az ezekből fakadó balesetek – figyelmeztetett a HTA.

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu


Sajtóközlemény
2013. április 17.

A gumiabroncs DOT szám jelöléséről

Az utóbbi években több autós kiadványban és számos online felületen megjelent cikknek köszönhetően egyre több gumiabroncs-vásárló érdeklődik a megvásárolni kívánt gumiabroncs DOT számáról, mondván: ha a gumi nem az aktuális évben került gyártásra, akkor már nem is érdemes megvenni.

A DOT szám a gumiabroncsok oldalfalán található jelölés, ami a gumi gyártási idejét is mutatja. A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli.

Mégis mi a gond a nem az adott évben gyártott gumiabroncsokkal? – vetődik fel a kérdés.

A gumiabroncs nem gyorsan romló termék, hanem tartós fogyasztási eszköz: szakszerű tárolás esetén a nem használt abroncs 5 évig mindenképpen újnak tekinthető, azaz felszerelhető!

A gyártási folyamat során a gumiabroncsba olyan adalékanyagok kerülnek, amelyek megakadályozzák a minőségromlást, az elöregedést és a futóteljesítmény romlását. Ezek az adalékanyagok biztosítják, hogy az abroncs tulajdonságai élethosszig megmaradjanak. A HTA szakértői szerint a gyártás után 5 évvel az abroncsok teljesítménye nem romlik, amennyiben azok tárolása szakszerű volt és a felszerelést követő további 5 évig használható.

Ugyanakkor hivatalos, legális vásárlás esetén semmiféle garanciális hátrány nem érheti a fogyasztót, mert a garancia a vásárlás napjától érvényes, nem a gumiabroncs gyártási idejétől. Ha több évvel korábban gyártott, korábban nem használt abroncsot találunk jó áron, nyugodtan vegyük meg, nem fogunk rossz üzletet kötni!

A HTA tagcégek gyakorlata szerint 5 évnél idősebb, de új gumiabroncsokat nem szoktak értékesíteni, általában a legtöbb értékesítésre kerülő abroncsot az aktuális vagy az azt megelőző évben gyártották, ritkábban két évvel korábban. Az 5 évesnél fiatalabb gumiabroncsok teljes értékű termékként forgalmazhatóak, az 5 évnél idősebbeket szokták már olcsóbban árusítani a kereskedők.
Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a HTA szakembereinek véleménye szerint 10 évnél idősebb - akár még nem használt - abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370


Sajtóközlemény
2013. április 03.

Ismét itt az ideje a gumicserének - nyárira kell váltani

Érdemes mindig átcserélni a gumiabroncsainkat, ha megkopottak, és ha nem az évszaknak megfelelőek!

A magyar piacon a Magyar Gumiabroncs Szövetség tagjainak közel 70 gumimárkájából lehet válogatni, rengeteg a lehetőség: mind minőségben, mind pedig a pénztárcánkhoz mérten könnyen megtalálhatjuk a nekünk megfelelőt.

A HTA szakembereinek a javaslata a gumiabroncs cserével kapcsolatban a következők:

- Gumiabroncsot váltani a tartósan +7 fok alatti vagy feletti hőmérsékletnél esedékes; most a +7 fok feletti tartós hőmérsékletnél érdemes a téli gumi leváltása nyári gumira.

- A legfontosabb, hogy mind a nyári, mind a téli szettből minden kerékre azonos típusú és mintázatú gumit kell felhelyezni.

- A hatósági előírások szerint a gumi futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni szabálytalan és veszélyes. Szakértők szerint azonban az igazán biztonságos érték nyári abroncs esetében a minimum 3 milliméter, télinél pedig a 4 milliméter.

- Minden felszerelés előtt alaposan nézessük át szakemberrel az abroncsainkat a lehetséges sérülések miatt.

- Érdemes legalább 2-3 hetente, elinduláskor, - amikor még hidegek a gumik - a nyomásukat ellenőrizni, beleértve a pótkerékét is.

Mégis miért van szükség a gumicserére? Évtizedekkel ezelőtt csak egy évszakos gumival járt mindenki, és most is sokan csak egyfajtát használnak.

- A gépjárműveket ugyanúgy folyamatosan fejlesztik, ahogy a gumiabroncs gyártók is az abroncsaikat. Így az autógumik összetétele is változik szinte minden évben, annak érdekében, hogy a felgyorsult közlekedésen az időjáráshoz alkalmazkodva a lehető legnagyobb biztonságot nyújtsák.

- A téli gumiabroncs felülete jobban kopik nyáron, ez a kopás a nagyobb tapadás miatt fordul elő, így egyben megnövekedik az üzemanyag fogyasztás is, ami már pénztárcánkat is érintheti.

- A téli gumik nyáron, nedves felületen bizonyítottabban rosszabbul viselkednek és tapadnak kanyarodásnál, és a fékút is nagyobb lesz, ami már balesetveszélyes is lehet!

Mindezek mellett vegyék figyelembe a vásárlás során az autózási igényeiket, vezetési stílusukat, és gumis szakember véleményét: ebben segítségükre van a tavaly november 1-e óta kötelező gumicímke is.

Az átszereléssel kapcsolatban tévesen elterjedt nézet az országban, hogy csak a legújabb gyártású abroncsok megfelelő minőségűek, és a 2-3 éves új abroncsokat az autósok sokszor már át sem akarják venni, pedig a szakszerűen tárolt gumiabroncsok semmilyen problémát nem jelentenek – akár 7-10 évig használhatóak, és tulajdonságaik azonosak egy idei gyártásúval.

A legfontosabb, hogy mindig ellenőriztessük az abroncsok állapotát minden átszereléskor!

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370


Sajtóközlemény
2013. január 16.

Nem véletlenül hívják a téli gumiabroncsot télinek!

Az elmúlt napok eseményei is igazolják, hogy a nyári gumiabroncs használata csak problémát okoz a közúti közlekedésben résztvevők számára. A téli gumiabroncs kifejezetten ajánlott a hideg hónapokban, azaz novembertől március végéig, bármilyen utakon is vezessünk!

Tévhit, hogy a téli gumiabroncsot csak havazás esetén szükséges felszerelni. Mind tudományos, mind szakmai érvek alátámasztják, hogy érdemes már olyan időjárási viszonyok között is a téli abroncsokat felrakatni, amikor a hőmérséklet tartósan 7 Celsius-fok alá süllyed.

Mindennek az az egyszerű oka van, hogy a téli gumiabroncs a lamelláknak köszönhető jobban tapad, így a téli időjárásban a lehető legbiztonságosabb közlekedést teszi lehetővé. A hosszanti és oldalirányú mély mintaárkok kivetik magukból a havat és biztosítják a jó vízelvezetést a havas, sáros, latyakos, vagy jeges és jégkásás utakon. A nyárinál lágyabb gumikeverék emellett a hideg, 7 Celsius fok alatti aszfalton sem válik merevvé, hanem rugalmas marad, és így az elvárt tapadást nyújtja.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség ezúton is szeretné hangsúlyozni, hogy a téli gumiabroncsok felszerelése életeket menthet. Komolyabb havazás esetén pedig a hólánc használata is ajánlott.

A havazás, és a vele járó közlekedési akadályok megérkezésével különösen fontos, hogy mindenki betartsa a téli gumiabroncs használatára vonatkozó ajánlásokat. Több koccanásos, és súlyos, emberéletet követelő baleset is történt az elmúlt hetekben, melyek közül többnél is a téli gumiabroncsok hiánya okozta a balesetet.

A hazai közlekedésben nemcsak a személygépkocsik, hanem - a tapasztalatok szerint - a buszok, teherautók és a kamionok gumiabroncsainak téli kondicionálása sem megfelelő. Vagy nem jut ezekre a járművekre megfelelő téli gumiabroncs, vagy úgynevezett ”négyévszakos” abroncsokat használnak, leginkább költségkímélő okok miatt. A négyévszakos abroncsok sem a nyári, sem a téli útviszonyok esetén nem biztosítanak maximális biztonságot, és folyamatos, csere nélküli, ezáltal erőltetett használatuk gyorsabb és erősebb kopáshoz vezet, amely ismét balesetveszély forrását jelenti.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség ezért szeretné mindenki figyelmét felhívni, hogy ne bízza a véletlenre saját és családja, valamint környezete biztonságát. A téli gumiabroncsot nem véletlenül hívják télinek!

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370


Sajtóközlemény
2012. november 14.

Együtt sokat tehetünk a közlekedés biztonságáért!

Új elnök a Magyar Gumiabroncs Szövetség élén

Rábai Dániel váltotta a hazai gumiabroncs-gyártók szakmai szövetségének (HTA) elnöki székében Urbán Pétert. Az új elnök egyik legfőbb feladatának a hét legjelentősebb hazai gumiabroncs-gyártó céget tömörítő szakmai érdekvédelmi szövetség tudásmegosztó szerepének és ismertségének növelését tartja.

November elején a Szövetség elnöksége a leköszönő Bridgestone-vezető, Urbán Péter helyére Rábai Dánielt választotta meg elnökének, aki 2004. óta dolgozik az egyik legjelentősebb piaci szereplőnél, a Continental Hungaria Kft.-nél.

Az ügyvezető közgazdász, marketing és szakfordítói ismeretei mellett korábban az Autósház üzletágban, gépjármű-lízing területen, valamint franchise hálózatfejlesztésében is tevékenykedett. Több éves nemzetközi üzletfejlesztési tapasztalat megszerzését követően 2009-ben került a multinacionális vállalat hazai képviseletének élére.

Az új elnök legfontosabb feladatának a biztonságos közlekedés elősegítését, a környezet megóvását és a fenntartható fejlődés támogatását tekinti. Ezen feladatok megvalósítása érdekében egyszerre kíván fókuszálni a Szövetség tájékoztatási szerepének növelésére és a megfelelő szolgáltatási háttér biztosítása érdekében a szakmabeliek, például szakszervizek hatékony támogatására. „A közlekedés biztonságáért és a környezettudatos gazdálkodásért a résztvevők tehetnek a legtöbbet” - fogalmazta meg Rábai Dániel álláspontját.

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370


Sajtóközlemény
2012. október 29.

A téli felkészülés elemei: a gumiabroncsok, az akkumulátor, a világítás és a fékrendszer teljes áttekintése és szükség esetén cseréje!

November 1-től kötelezően címkék könnyítik a gumiabroncs-választást

Az idei év november 1-től minden, az Európai Unióban forgalomba hozott gumiabroncsot újfajta, egységes címkével kell ellátni. A színes és informatív jelölések alapján a vásárló segítséget kap, hogy megismerje az adott gumiabroncs legfontosabb jellemzőit, bár ezek nem tartalmaznak kritériumokat a téli útviszonyok között igazán fontos tulajdonságokról!

„Komoly biztonsági kockázatot jelent olyan téli gumikkal nekifutni a havas időszaknak, amelyek nyáron is az autón voltak. A magyar autósok jelentős része idén tavasszal nem cserélte le téli abroncsait, sok autós a nyári szezonban is téli gumikon közlekedett. A téli hőmérsékleti és útviszonyokra fejlesztett abroncsok a meleg időben sokkal jobban elhasználódnak, mint a nyári gumik. Ezek az abroncsok már nem nyújtják azt az irányíthatóságot és tapadást, mint amit a múlt télen megszokhattak az autótulajdonosok. A téli szezon előtt érdemes időben ellátogatni egy gumiszervizbe, ellenőriztetni az abroncsok állapotát, és szükség esetén újra cserélni őket„ - fogalmazta meg a témához kapcsolódóan Rábai Dániel, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnökségének tagja.

A gumiabroncs címke gyakorlatilag úgy néz ki, mint a háztartási gépeken található energiaosztály-besorolások: az ABC-betűi és színes sávok jelölik, hogy az adott gumiabroncs mennyire jól teljesít.

Az egyik ilyen címke a gördülési ellenállás nagyságáról, vagyis lényegében az üzemanyag-hatékonyságról tudósít, a másik pedig az úgynevezett nedves tapadási mutatót, azaz a vizes úton szükséges fékút hosszát szemlélteti. Csakúgy, mint a háztartási berendezéseknél, az A-kategóriás abroncsok a legjobbak, míg a G-kategóriába soroltak a leggyengébbek.
A harmadik címke a kerekek által keltett külső zaj mértékére utal. A pontos decibel-érték mellett a hangszóró-jel előtti fekete hanghullámok száma mutatja, hogy csendesebb vagy épp hangosabb abroncsot készülünk vásárolni.

Mindezen jelöléseket és értékeket Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség ügyvezető elnöke teszi számunkra közérthetővé. „A címkézésre azért is van szükség, mert a modern gumiabroncsokról ránézésre vagy tapintásra az átlagos autós nagyon keveset tud megállapítani, így nehezen is tud eligazodni a többtucat gyártó számtalan terméke között.

Az új abroncs kiválasztásában segíthet az abroncscímke, amit mindenképpen érdemes keresni gumiabroncs-vásárláskor. Ugyanakkor fontos, hogy az autósok a legmegfelelőbb téli gumiabroncsok vásárlásakor forduljanak más információs forrásokhoz, így az ADAC intézet és autós magazinok tesztjeit is nézzék át, és kérjék ki a gumiabroncs szerviz munkatársának szakmai véleményét is, mert a címkézés a téli gumiabroncs választásban nem segít. A szakértők egyöntetűen óva intenek az ismeretlen, ázsiai eredetű gumiabroncsok használatától, még akkor is, ha szerepel rajtuk EU-s abroncscímke!

A gumiabroncsok felcímkézésétől azt várja a hét legjelentősebb hazai gumiabroncsgyártó céget tömörítő szakmai érdekszövetség, hogy a hatékonyabb és energiatakarékosabb típusok elterjedése jelentős gazdasági és környezetvédelmi előnyökkel is jár.

További információ:
Morenth Péter
ügyvezető elnök
morenth@hta.org.hu
www.hta.org.hu
Nagy Márta
Ferling PR Kft.
nagy.marta@ferling.hu
+36 (72) 512-370

Iparági háttér-információk

- Magyarországon hét (7) gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Vredestein, egyben ők képezik a HTA (Magyar Gumiabroncs Szövetség) tagságát, és első számú vezetői alkotják a szervezet elnökségét.

- Jelenleg három (3) gyártó rendelkezik gumiabroncsgyártással foglalkozó üzemegységgel: Bridgestone (Tatabánya), Hankook (Rácalmás), Michelin (Budapest és Nyíregyháza), és egy (1) gyártó rendelkezik autóipari alkatrészek előállítására szakosodott üzemegységekkel, a Continental.

- A gumiabroncs iparág belföldi értékesítésének és exportjának tavalyi éves nagysága 365 milliárd forint.

- Az iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül mintegy 5 ezer fő, és közvetve több mint 15.000 fő.

- A már jelenleg is gyártói kapacitással rendelkező vállalatok mindegyike tervez és/vagy már jelenleg megvalósít folyamatos fejlesztéseket, melyek döntően kapacitásnövelést, technológiai fejlesztést jelentenek, és amely beruházások eredményeképp új munkahelyek jönnek létre.
Hisszük, hogy ez a fejlődési folyamat a gazdaság élénkítésével és a kormányzat iparágat segítő intézkedéseivel jelentősen felgyorsulhat.


MAGYAR GUMIABRONCS SZÖVETSÉG ELNÖKSÉGÉNEK NYÍLT LEVELE

minden hazai gumiabroncs felhasználónak és szakmai partnereik részére

2012. január 24.

ÉV VÉGÉVEL MEGSZŰNT A GUMIABRONCS BEGYŰJTÉST ÉS HASZNOSÍTÁST KOORDINÁLÓ SZERVEZETEK MŰKÖDÉSE MAGYARORSZÁGON

Tavaly nyáron fogadta el az Országgyűlés az új termékdíj törvényt, amelynek értelmében 2012. január 1-től megszűnt a termékdíj-mentesség, így a termékdíj-köteles termékekből - köztük a gumiabroncsokból - keletkező hulladékok begyűjtésének rendszere alapjaiban változott meg. Ennek következtében az eddig működő szakmai koordináló szervezeteknek megszűnt azon jogosultsága, hogy szerződéses partnereik részére termékdíj mentességük érdekében begyűjtési és hasznosítási tevékenységet megszervezzék. 2012-től a gumiabroncs hulladék begyűjtésének és hasznosításának koordinációját az állami tulajdonban lévő Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség, más néven az OHÜ veszi át, vagy egyéni teljesítés keretében magunk a gumiabroncs gyártó cégek és vezérképviseletek végezhetik.

Tapasztalatunk, hogy a megszűnő hazai koordináló szervezetek eddigi több éves sikeres működésének eredményeként a ma legálisan forgalomba kerülő gumiabroncsokból keletkező hulladékok begyűjtése és hasznosítása problémamentesen megoldottá vált Magyarországon.

A hulladékhasznosítás koordinációjára szerződött gyártók és vezérképviseletek az akkor hatályos törvény előírásai szerint október végével befejezték a teljes 2011. évre vonatkozó kötelező gumiabroncs hulladék begyűjtési tevékenységüket. Novemberben és decemberben további igen jelentős mennyiségű hulladék gumiabroncs keletkezett, és mert az új állami szervezet leghamarabb csak 2012 második felében tudná megkezdeni tevékenységét, és átmeneti időszakot nem biztosítottak, ezért partnereink számára nem volt megoldott az év utolsó hónapjaiban és ez év elejétől a gumiabroncs hulladékok elszállítása.

Ezért a koordináló szervezetek jelentős saját anyagi forrás bevonásával kötelezettségeiken felül 2011 novemberben és decemberben további ¬elszállítást végeztek, így garantálva a begyűjtést és hasznosítást, valamint mindezek finanszírozását 2011 végéig. Ezzel egyrészt biztosítottá vált a szervízhálózatok zavartalan működése, másrészt a felhalmozódó gumiabroncs hulladék elszállítása és hasznosítása is országszerte.

Ennek a folyamatnak a folytatása érdekében ez év elején a törvény adta lehetőséget kihasználva a HTA minden tagcége beadta az jelentkezését az egyéni teljesítésre, hogy minden fennakadás nélkül biztosítsa a megszokott begyűjtés és hasznosítás folytatását 2012-ben is.

2012. január

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök
Email
www.hta.org.hu

illetve

Könyves-Ruzsányi Edit
Ferling PR Kft.
Email
06-30-288-1768


SAJTÓKÖZLEMÉNY

2011. november 10. Korlátlan felhasználásra, azonnali közlésre!

Megalakult a magyar gumiabroncs gyártók és gyártói nagykereskedők szövetsége, a Magyar Gumiabroncs Szövetség

7 hazai tagvállalat (Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Vredestein) részvételével megalakult a Magyarországon telephellyel rendelkező gumiabroncs gyártókat és gyártói nagykereskedőket tömörítő, az iparág törvényes érdekeit hazánkban képviselő Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA).

A szövetség elnökségének döntése alapján a szervezet angol nevének - Hungarian Tire Association – rövidítését, a HTA-t fogja használni a könnyebb beazonosíthatóság érdekében.

A Szövetség küldetése, célja és vállalt feladatai

Közép Európában a HTA az első ilyen jellegű szakmai testület. A Szövetség még e hónapban bejelenti hivatalosan is felvételi kérelmét az iparág brüsszeli központú európai szövetségéhez, az ETRMA-hoz (European Tyre and Rubber Manufacturers Association), így a szervezet magyarországi képviselője lesz.

A HTA elsődleges küldetése, hogy képviselje az iparági szereplők törvényes érdekeit Magyarországon. A Szövetség – a nemzeti és európai versenyszabályok folyamatos figyelemmel kísérése mellett – segíti a hazai gyártókat és nagykereskedőket abban a törekvésükben, hogy a gumiabroncs-gyártással és felhasználással kapcsolatos törvények, hazai és európai uniós szabályozások megfelelő szakmai felügyelet mellett készüljenek el.

A HTA általános célja az, hogy a gumiabroncs iparról és a gyártott termékekről ismeretet adjon át a lakosság számára, hogy tájékoztassa a gazdasági és politikai élet résztvevőit tevékenységéről, valamint hogy hozzájáruljon egy megfelelő és globálisan is versenyképes jogi és szabályozási környezet kialakításához.

A HTA együtt kíván működni más hazai szakmai szervezetekkel és intézményekkel – kiemelten a Közlekedéstudományi Intézettel - a közlekedésbiztonság növelése érdekében. A Szövetség fontosnak tartja, hogy felhívja a lakosság figyelmét a gumiabroncs minőségének fontosságára, évszakonkénti szerelésére, és megfelelő szervizelésére.

A jövőben a HTA képviseli a gumiabroncs iparágat a kormányzattal, a médiával és egyéb szakmai és üzleti szervezetekkel való egyeztetések során. A Szövetség ezért mihamarabb felveszi a kapcsolatot a szakminisztériumokkal és az illetékes kormányzati intézményekkel, hogy a gumiabroncs iparág számára releváns új törvényjavaslatokkal és szabályozásokkal kapcsolatban konzultáljon.

A Szövetség, és egyben tagvállalatai CSR stratégiájának és cégkultúrájának szerves része a társadalmi szerepvállalás. Jelentős gazdasági szerepük okán a vállalatok felelősséggel tartoznak az egész magyar társadalomnak. Ezért igyekszik a HTA is a lehető legjobb módját megtalálni annak, hogy e téren is példát mutathasson a jövőben.

További információ:

Morenth Péter
ügyvezető elnök
Email
www.hta.org.hu

Iparági háttér információk

- Magyarországon hét (7) gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Vredestein, egyben ők képezik a HTA (Magyar Gumiabroncs Szövetség) tagságát.

- Jelenleg három (3) gyártó rendelkezik gumiabroncsgyártással foglalkozó üzemegységgel: Bridgestone (Tatabánya), Hankook (Rácalmás), Michelin (Budapest és Nyíregyháza), és egy (1) gyártó rendelkezik autóipari alkatrészek előállítására szakosodott üzemegységekkel, a Continental.

- A gumiabroncs iparág belföldi értékesítésének és exportjának éves nagysága 230 milliárd forint.

- Az iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon több mint 10.000 fő.

- A már jelenleg is gyártói kapacitással rendelkező vállalatok mindegyike tervez és/vagy már jelenleg megvalósít folyamatos fejlesztéseket, melyek döntően kapacitásnövelést, technológiai fejlesztést jelentenek, és mely beruházások eredményeképp új munkahelyek jönnek létre.

- Hisszük, hogy ez a fejlődési folyamat a gazdaság élénkítésével és a kormányzat iparágat segítő intézkedéseivel jelentősen felgyorsulhat.

A Szövetség tagcégei, a HTA elnökségének tagjai

Bridgestone Magyarország Marketing Szolgáltató Kft. (1133 Budapest, Váci út 76.) képviseletében
Urbán Péter, cégvezető (HTA elnök 2011-2012)

Continental Hungaria Gumiabroncs Kereskedelmi Kft. (2040 Budaörs, Távíró köz 2-4.) képviseletében
Rábai Dániel, ügyvezető igazgató

Goodyear Dunlop Tires Czech s.r.o (Vyskocilova 148/4, 140 00, Prague 4, Czech Republic) képviseletében
Jean-Vincent Schaffnit, regionális vezető (Csehország, Magyarország, Szlovákia)

Hankook Tire Magyarország Gyártó és Kereskedelmi Kft. (2459 Rácalmás, Hankook tér 1.) képviseletében
Lee Sang Il, ügyvezető igazgató

Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. (4401 Nyíregyháza, Bottyán János utca 15.) képviseletében
Orosz József (meghatalmazással)

Pirelli Hungary Gumiabroncs Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (1116 Budapest, Barázda utca 46.) képviseletében
Buczkó Gergely, ügyvezető igazgató

Vredestein Kft. (1123 Budapest, Alkotás út 39/c) képviseletében
Herbák Emil, ügyvezető igazgató